Till er som är oroliga över era vänner om de verkligen är så himla bra / Till er som tror att ni är äkta vänner

Jag kan börja med att berätta att mina vänner lämnade mig på nyårsafton. Jag valde bort en fest för att jag inte visste vart jag skulle kunna sova efteråt. Och ja till er som undrar så har jag faktiskt pratat med dessa människor som jag ansåg nästan vara mina bästa vänner.
Åtminstone en av personerna eftersom denna vet in princip allt om mig, mer än min mamma. Jag och min mamma har en otroligt nära relation.
Anyway, sen ett tag tillbaka bestämde jag och mina så kallade vänner att vi skulle umgås på nyår efter middag med familjen, perfekt. Fast det gick åt pipsvängen, såklart. Ju närmare nyår kom desto mer splittade blev planerna. Dock hörde jag bara av mig till de personer jag umgåtts med mest i god tid.
JAG hörde av mig, och fick till svar att det inte skulle bli något så jag spenderade nyår med familjen vilket jag ville undvika för att få det lite mer roligt än vanligtvis.
Några få minuter efter tolvslaget när jag sitter framför datorn så ser jag att mina vänner är med varandra vilket de absolut egentligen inte skulle vara. Det är vad jag kallar att få en rak höger, till er som inte vet hur det känns, det gör så j-vla ont.
Smsar och då får man höra att det var sista minuten och det är en persons föräldrars takterass eller något, privat. Min mamma jobbar på ett ställe där man har minst lika bra utsikt över stan, väldigt privat, och hade jag planerat att vara där med mina vänner, och om någon av dessa hade en vän som var ensam på nyårsafton hade jag självfallet bjudit in denna person med. Det sitter i benmärgen att aldrig lämna någon ensam.
Det handlade om att få en enda person till, det är en person, inte tio stycken. Det är grov skillnad.
Jag är uppfostrad så att man aldrig lämnar någon ensam, speciellt inte vid högtidstillfällen. Men nu vet jag att mina vänner är uppfostrade till att lämna en person ensam. Om jag hade varit i samma situation som mina så kallade vänner hade jag hellre skippat denna privata cermoni för att få med en person som är ensam, och som inte vill vara det.
Så till er som kände igen er och blev svikna och ensamma på nyår, tänk på att byta ut era vänner till några som faktiskt bryr sig om er. Till er som kände igen er att ni lämnade ut någon ensam, dags att tänka om en extra gång kanske? Idiot som lämnat någon ensam.
Tack det var allt för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0